29 Eylül 2010

Cerrah

Okuduğum kitapları bloga yazmak bende alışkanlık oldu. Cerrah, Polisiye/gerilim türünde iyi bi kitap. Çok satanlar listesinin müdavimlerinden Tess Gerritsen'in insan bedenini ve ruhunu en ince ayrıntısına kadar tarif ettiği  Cerrah, tıbbî gerilim romanlarından beşincisi. Dedektif-seri katil kovalamacasını işliyor. Katillerin kurbanı neye göre seçtiğini, cinayeti hangi amaçla işlediğini ve psikolojilerinin neden bozuk olduğunu çözmeye çalışacaksınız. Kesmek ve kurbana bilinci açıkken işkence yapmak gibi tutkusu olan katillerin asıl amacı kadınlara olan düşmanlıkları ve akan kana olan susamışlıkları. Bu tür kitapların başından itibaren katilin kim olduğunu tahmin etmeye çalışırız. Ben kitabın ortalarında olayı çözdüğümü ve katili bulduğumu sandım. Bilindik bi taktik bu da tabi. Yani şüphelerimizi belli bi karaktere çekerek asıl katil karakterini sona saklamak. Kitapta katillerin birbirlerine duydukları hayranlıklar ve gizli bir kardeşlik hissiyle bağlanmış olduklarını okuyacaksınız.
Polisiye/Gerilim türünde cerrah'tan çok daha iyi bi kitap önerebilirim, o da tabi ki Siyah Kan. Hayatım boyunca unutamayacağım bi karakter varsa o da jacques reverdi'dir. Jean Christophe Grange hem bir seri katil, hem bir aşk adamı, hem de neredeyse cinayetlerini haklı sebeble işlemiş bir adam çizmiş. Cerrah karakterinin ruh hali Jacques Reverdi'ye göre daha yüzeysel işlenmiş. Yani katili sıradan bi sapık olarak görüyorsunuz, ruhu yaralanmış bir insan olarak değil.
Tess Gerritsen, dahiliye uzmanlığını yazarlık için bırakmış bir insan. Tamam roman yaz ama doktorluk bırakılır mı ya! Tıbbi roman yazmak için mi tıp okudun? Bu sebeble romanı hep yazarı küçümseyerek okudum. Madem işini roman yazmak için bıraktın daha iyisini yazsaydın:D

2 yorum (+add yours?)

Hannah dedi ki...

siyah kan'ı tek beğenmeyen benim heralde.. 10.sayfadan ileriye gidemedim bir türlü :(
ayrıca yazar olmak için doktorluğu bırakan bi adamın kitabını da okuyamam.prensiplerime aykırı :D

Ninatta dedi ki...

:D kıtabı okumadan once arka kapağı okumak lazım işte, bende bilsem okumazdım. ama guzel istersen getırıyım oku:W

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails

Etiketler